Ramadhan al-mubarak

Terdetik kegembiraan hati gua tiba-tiba membuak-buak
didada akibat kedengaran pengumuman berpuasa pada esok hari.
Eh,macam tak percaya je gua boleh rasa gembira.
mungkin ini satu anjakan paradigma untuk tahun ini setelah gua
menanam segenggam cita dan harapan untuk berubah dari keroh ke yang jernih.
Ramadhan adalah bulan yang penuh dengan keberkatan dan pahala.
jadi gua ingat mencari adalah lebih baik dari membiar.
gua nak mencari apa yang kurang,jikalau duit gua kurang,gua
ingat nak bekerja keras mempulas tulang empat ribu kerat 
ni untuk mencari duit poket.kalau pahala pulak yang bekurang
gua ingat nak mencarinye demi untuk masa depan di akhirat nanti .
yelah,benda yang bekurang mestilah nak di 'top up' jugak.kalau 
kosong je jiwa pon boleh jadi kacau,tu pasal jadi jiwa kacau.


Jadi sempena bulan yang mulia dan diberkati Ilahi .
gua mengucapkan selamat menjalankan ibadat puasa 
di bulan ramadhan yang mulia dan penuh keberkatan ini.
Peliharalah mata,hidung,mulut,telinga,jari-jemari,kaki dan tangan 
serta minda agar terhindar daripada perbuatan maksiat yang boleh
membatalkan puasa .Insan yang cemerlang datang dari akal dengan 
hati yang bersih serta jiwa yang mantap ye. jadi renung-renungkan la 
dan selamat beramal .ayat dr fadzilah kamtumi .hehhee

No comments: