Dari tanjung malim hinggalah ke teluk nipah part 1

hari tu gua dapat berita tentang percutian ke pangkor di offerkan kepada gua .fuhhh,,gugur bulu ketiak mendengar kerna gua tak sangka-sangka si renjer imi tu mengusulkan perancangan untuk melancong ke sana .hahahaha,tidak ku sangka-sangkakan terlintas dipemikiran beliau untuk ke sana .ingatkan suka duduk dalam tempurung je,tapi ada juga niat nak kuar dari tempurung kepala tu.hahahhaha.
setelah sekian lama menunggu,akhirnya hari yang di war-war yakni 6 jun tak silap gua la kan telah tiba.hahhahaa.event ni bukan gua sorang je yang join,rupanya ada ramai lagi yang join.kesemuanya 9 orang renjer termasuk gua.ahahah.si renjer imi tu bajet boleh pegi dalam 30 orang tapi yang mampu pegi hanyalah 9 orang saje yakni geng-geng renjer iaitu gua,imi,nazri,sapik,mus,nazmi.eput,awie dan amin .watak-watak ni lain hari,lain waktu,lain arus gua cerita kat lu orang.berbalik kepada cerita karut marut ke pangkor tu .hehehe.dengan hanya berbekalkan beg pakaian dan ratusan ringgit kitorang meneruskan perjalanan ke pangkor tuh .fuhh.agak mencabar kesabaran dan kementalan gua ni .mana idak nye ,agak-agak dalam dekat 10jam la nak sampai ke destinasi yang di inginkan.fuhh,berair bontot duduk menunggu.hahahahah.yang gua tak bleh bla masa dalam bas pegi ke lumut tuh .macam cibai je .dala dapat duduk kat belakang ,gua ingat boleh la duduk dengan selesa walaupun sesak sampai renjer-renjer yang lain tak dapat duduk.hampeh ,gua tak dapat merasa ekond bas sesak tuh .macam gua tak bayar je .yang gua tak puas ati mamat duk sebelah gua .main selamba je relek duduk .mana tak nye ekond atas kepala .cibai je sistem ekond bas tuh ,pegi la uptograde skit .duit hari-hari masuk.hurm.keperitan,kehampaan,kekejaman akhirnya berakhir jua setibanye di lumut .Fuhhh..hebat lagi kool suasana di port sana,macam tak pecaya je gua boleh terkaji melihat keharmonian disana tuh.hahahah.
tanpa membuang masa dan tenaga kitorang pon bergerak untuk ke pulau tersebut nek feri gua cakap lu.hahahhaa.1st time kot.hahaha,nak wat camner dulu takde duit nak pegi melancong.hahhahah.masa ada duit la gua pegi merantau sakan ke tempat orang.bukan ape,cuma nak menambah ilmu je yela bak kata pepatah orang melayu "jauh perjalanan luas pandangan".hehehee.berbalik pada cerita,setelah membooking tiket,kitorang pon belepas dari balapan menunggu giliran untuk masuk ke dalam feri tersebut.maka berangkat la kitorang ke pulau tersebut.dikatakan pulau tersebut penuh dengan keindahan alam semula jadi,yela makwe-makwe pulau HOT yang gua bayangkan.fuhh,siap senyum berak gua cakap.pergghh,duduk sembang sepam dua memang rancak melayan makwe-makwe pulau ni(dalam hati yang busuk bekata-kata).hehhee.maka bersembang kencang lagi pancang la didalam feri tu kami bersembilan sehinggalah tibanye di pulau tuh.nantikan cerita-cerita kencang lagi karut gua pada episod yang akan datang.hahahahah.
ni mase kat terminal jeti kat lumut.ada gaya tak ?kahkahkah
dari kiri:awie,imi,nazri,gua,sapik,nazmi,mus dan amin.
tiada dalam gamba ipot kerna sibuk mgambil gamba.

No comments: