musim menikmati sajian irama kesaitanan,kemetalan,kebesian,keharmonian dan kesentimentalan Avenged seVenfold

keasyikan gua mendengar dan melayan lagu-lagu sevenfold ni
membuatkan gua menambah aktiviti mingguan gua dengan menikmati
alunan-alunan musik era kesaitanan ini .semingguan ini gua hanya melayan lagu
metal ini sahaja .bagi memenuhi syarat mingguan,gua da buat research tentang band
pengaruh kesaitanan ni .kehkehkeh.tak banyak tapi gua tau jugak la .
Album baru telah release di pasaran yakni 'Nightmare'.
semua kandungan didalamnya a.k.a lagunya la,dituju khas kepada pengetuk
tong dram beliau yang mati akibat ajal sudah mari .huhuhuhh.
disebabkan drummernye da mati.ditukar ganti dengan seorang mamat mana ntah(si mike portnoy)
muncul menonjolkan bakat dalam album ni dengan bakat yang ada.(boleh tahan jugak la skil
dia mengetuk tong-tong dram tu) tapi tak setangkas the rev.
by the way gua da menyantap semua lagu-lagunya.agak-agak boleh tahan la
lagunya walaupun agak sentimental sikit.biasalah nak tujukan pada si mati.
gua paling layan solo lagu 'danger line'.starting memang la macam
haram sikit ,tapi setelah gua dengar solonya.mak ai,fuhh,memang hebat
sentuhan si pagar sinester tuh.keunggulan vokal si mat bayang tu pun tak kurang hebatnya.
suare taknak mengalah,nak menjerit memekak aje.ish3.tapi lagu-lagu yang lain lu org dengar la sendiri dan ulas-ulas la sendiri .hati orang sape nak tau apa yang disuka yedak?
by da way.minggu A7X ni memang membuatkan gua nak pegi kolompo
je gara-gara nak membeli album originel.hekhehek,farknatik punye pasal la
orang cakap .nak support mestila beli yang original yedak .tapi gua da dunload secara illegal .
kahkahkah..nak buat macam mana da lagu ada unsur-unsur kesaitanan ,maka pengaruh sifat-sifat
kesaitanan pon ada jugak.kehkehkeh.


by da way , sedikit sebanyak gua boleh inform kat korang main tittle dan tajuk-tajuk lagu yang ada kat album terbaru mereka bertajuk Nightmare .






   NIGHTMARE
  1. Nightmare
  2. Welcome to the family
  3. Danger line
  4. Buried alive
  5. Natural born killer
  6. So far away 
  7. God hates us
  8. Victim
  9. Tonight the world dies
  10. Fiction
  11. Save me







































No comments: