kuala lumpur cibai-cibai

Sabtu lepas gua pergi ke kolompo semata-mata
nak pegi ke pc fair je .habis gua memikirkan alasan
demi alasan untuk amik mc dari bekerja.akhirnya
dengan lidah pekat disaluti mulut manis
berkata-kata sampai tak tahan bos mendengar lalu
menghalalkan mc gua.dengan sepantas siput gua
mengemas beg duit serta beg perjalanan gua untuk
berangkat ke kolompo tuh .padahal besok nak gerak
malam-malam da gelabah setting-setting item.
cheh.macam nak gerak ke oversea pulak .yela da
lama gua tak pegi ke tempat gelap tuh.rasa terkilan pun
ada.mana idaknya mata gua tak tutup la masa bejalan-jalan
tengah mall.fuhh,nikmatnya terasa seumpama berada dalam surga
dipenuhi makwe-makwe seksi meksi siut.

Sesampai je gua kat kolompo tu terus gua halo-halo
mamat kolompo tu.yela nak pegi jalan-jalan sana tuh gua
bukan nye reti sangat.kalau pegi ke venice tu gua tau la
selok belok jalan nye .ni kolompo.mana la idak gua nak
ingat.hehehhee.agak-agak dalam waktu maghrib time
orang nak semayang dan-dan la gua baru nak start melangkah ke
destinasi bangunan suci.gua ingat mesjid bercahaya lampu
lampu tuh ,rupanya klcc(gua panggil kuala lumpur cibai-cibai).
tempat suci bagi paganisme yedak.sampai-sampai gua lintang pukang
lari mencilok kiri kanan komplek tersebut.yela awek ramai kot.
sume taknak mengalah,nak separa bogel je .menganggu pemerhatian laki
laki untuk fokus bejalan dengan konfidennye gaya macho nye .
cheh pundek la .ada bini anak dan cucu pon masih nak pandang-pandang lagi ke?
macam haram.dah lupakan jela crita karut -marut tuh .
sesudah je lepas maghrib,gua meneruskan pejalanan tanpa bersolat.jahat sungguh
peranan gua ni.takpe-takpe balik tu gua qada solat la beb .lu orang pe taw.
sesampai je pc fair tuh .merambang biji mata gua melihat jualan-jualan
yang agak murah tu.yela mana lagi nak dapat item murah-murah macam ni.
nak tunggu sepoloh tahun baru harga down.mata gua jugak tak kedip-kedip
semasa mengusha gadis-gadis promoter .fuhh,seksi dol .meleleh air liur
pakcik kordi yang belalu disebelah gua.agak besar jugak la tempat karnibal tu
sampai tersesat-sesat la gua kat situ ,nasib gua pandai .dapat juga cari jalan
keluar.habis masa dan duit gua merayap-rayap kat situ menyebabkan otak gua
meng'alert'kan gua supaya berambus dengan segera agar ketidakmentalan gua
aktif.yela gua ni ada masalah wayering mental sikit bila keadaan darurat.masa kering
kontang poket gua boleh dianggap sebagai darurat ma .hahaha.ah lu orang pun
sama la yedak.setelah puas meronda-ronda kediaman saitan tuh keinginan gua untuk balik
makan makin memuncak .habis gua maki-hamun penyamun tengah jalan tuh.yela orang nak lalu
bagi la laluan.ini idak masih nak becomolot .macam setan .

Akhirnya sampai jugak dirumah yang indah ibarat surga dunia.tempat stok tido
je tuh.gua rasa komperm lena diulit intan la kalau stay kat tempat ni .
Fuhh..nikmatnye tiada tandingan.selesa,nyaman,bergaya dan komfertabal.
gua pun menikmati malam-malam tanpa riuh rendah suara ayam-ayam bekokok
disiang hari.keesokan harinya gua sempat menyimpang ke stor mph .dapat la gua
membeli dua majalah hiburan hati yang dapat mengisi kekosongan ilmu di akal pikiran
gua ni.gua pun nak jadi insan yang berilmu juga.kang orang cakap duduk bawah tempurung
pulak.lebih baik gua duduk atas langit .dapat lihat-lihat dunia dengan jelas sikit.
tak sangka gua akhirnya membelanjakan modal-modal untuk kawin gua atas pembelian
buku-buku ilmiah ni.gua ingat mas kawin nanti gua bermodalkan ayat-ayat power tangkap leleh
jela nanti.buang duit jalan jauh-jauh ni kadang-kadang membawa makna yang besar dan tersendiri juga.
takde pengistilahan rugi dan mengarut bagi perbuatan ini .hanya tersurat dan tersirat je yang tersimpul .
ni la tempat penjelajahan gua untuk kali ni.

No comments: