Shisha

 
Dulu gua tengok benda ni stok untuk manusia-manusia yang isap dadah tahap dewa punya. Tapi lepas selidik + ideologi kawan-kawan, baru la gua tau ape kebenda nye balang-balang ini. Benda ni sebenarnye macam rokok je  tapi benda ni takde nikotin(hal yang menjahanamkan organ badan) cume ada arang, perisa dan air sejuk rasanye la tapi kat bahgian bawah balang tu nampak macam ada air yang berkondensisasi(betul ke eja). Sebenarnya nak ulas panjang-panjang pun gua bukannye tau sangat pasal benda ni. Tapi kalo menghisap mungkin tererr sedut sepam dua. 

Masa mula-mula agak musykil benda haremm ni tapi atas desakan setan-setan,gua try perasa sepam dua. Dorang cakap benda ni tak sama rasa macam rokok sebab rokok bole menyebabkan ketagihan melampau. Gua dengan iye nye percayakan jela. Perghh dari awal bau-bauan menatang ni sememangnye harum semerbak. Macam-macam bau la, ada perisa la kata kan. Perisa anggur,oren,setawberi,mint,pisang,jagung,durian,manggis,laici,epal dan macam-macam lagi la(ntah betul ke idak). Tapi yang gua sedap nak bau selalu bau perisa setawberi. Perghh..harum, wangi, smooth plak tu. Hmmm...nak rasa sikit. HAHA. Gara-gara keberanian serta kerakusan nak merasa, akhirnya gua berjaya sedut sepam dua. Sangkut-sangkut paru-paru gua,sesak kekurangan oksigan. Yela gua mane penah menghisap benda ni. Lagi-lagi benda ni lagi hardcore dari rokok batang, nampak besar balang nye tu yang nampak lebih hardcore tu. Asap pun bukan calang-calang tebalnye, kalah rokok batang. Serupa duduk dalam kabus awan bile melepak bersama shisha sebalang. Sebalang ? hahha. Rokok kotak panggil sebatang tapi shisha sebalang. Eh, sebalang ke sebotol ? hmm, gua rasa mana-mana pun boleh. Ikut citarasa masing-masing. 

By the way, benda ni ura-ura dari mulut members gua cakap benda ni selamat dan tak sumbang penyakit keronik. Jadi tak salah kalo lu orang nak merasa sepam dua. Ura-ura jela, gua pun tak tau betul ke idak. Nampak gaye lu orang kalo nak mencuba kena ada pemantauan dari yang lebih ber-ekseperian. HAHA. Nak jage hal ehwal kesihatan yedak. Takut ada-ada yang sesak napas dan tak tahan lemas dalam asap tebal. JENG JENG JENG....

No comments: